tisdag 4 april 2017

I kväll tittar jag på ...

... "Det stora fågeläventyret". Tycker det är ett bra program. Och även jag, som verkligen inte är någon Skogsmulle, får nästan lust att börja fågelskåda när jag tittar på programmet.
Sen är jag grymt imponerad av Anders Bagges minne/läshuvud. Det hade jag inte tackat nej till.

Klockan 21:00 börjar tre program som jag vill se, "Domstolen", "Världens bästa burgare" och "Kalla fakta". Vet inte vilket jag tittar direkt och vilka jag ser sen på nätet.

Jag gillar "Domstolen" och tycker att det är ett viktigt och informativt program.

"Världens bästa burgare" vet jag inte riktigt varför jag kollar. Det är väl något med Johan Jureskogs energi förmodar jag. Men de burgare han gör i samarbete med McDonalds är i ärlighetens namn inga höjdare. Fast det är i och för sig inga burgare på McDonalds. Men somliga dagar finns det inte mycket jag inte skulle kunna göra för deras Chicken McNuggets och sötsura sås.

"Kalla fakta" handlar i kväll om självpåtagna moralpoliser i Stockholms förorter. Ett oerhört viktigt ämne och jag förmodar att de kommer var en del från mina kvarter. Det är bra att fler och fler börjar uppmärksamma detta problem. Även om det känns minst sagt frustrerande att vi 2017 fortfarande måste kämpa mot patriarkala maktstruktur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar